6 minut czytania

Czy ci się to podoba, czy nie, handel jest ryzykowny. Możliwe jest jednak zarządzanie stratami poprzez strategie handlowe, wiedzę i doświadczenie. Rzućmy okiem na kolejne kroki w celu opracowania skutecznego podejścia do zarządzania ryzykiem.

Badanie rynku

Jednym z głównych czynników powodujących straty jest brak wiedzy. Profesjonalni i doświadczeni inwestorzy zwykle nie spieszą się z handlem, zanim pomyślą o swojej strategii i nie liczą na szczęście. Bardzo ważne jest badanie rynku i zrozumienie trendu. Samo założenie, że nie jest prawidłową strategią, może w końcu cię bardziej zranić.

Analiza fundamentalna może być potężnym narzędziem i kluczem do lepszego zrozumienia warunków rynkowych. Choć może się to wydawać skomplikowane, w rzeczywistości nie musi tak być. Na przykład wielu handlowców może zacząć od małej i skoncentrować się na rynku, który najbardziej ich interesuje (na przykład, jeśli ktoś jest zainteresowany technologią i gadżetami w życiu codziennym, będzie chciał handlować akcje firm informatycznych).

Analiza techniczna jest równie ważna i korzystna. Możesz użyć wskaźników oferowanych przez naszą platformę do oceny aktywów. Istnieje wiele informacji na temat wskaźników, które można sprawdzić w sekcji Porady handlowe na naszym blogu.

Opracuj plan handlowy

Gorączkowe podejście do handlu jest kolejnym ważnym powodem strat. Sprzedać tylko z niewielkim zyskiem, aby zobaczyć, czy aktywa wzrosną jeszcze bardziej? Utrzymać stratę transakcji i mieć nadzieję, że cena się odwróci, aby zobaczyć, że straci jeszcze bardziej? Są to rzeczy, które plan handlowy pomaga kontrolować i zapobiegać. Jeśli zrobione dobrze, może częściowo usunąć presję niepewności i powstrzymać cię od paniki.

Zaplanuj inwestycje, które zamierzasz dokonać, ustal swoje limity i pomyśl o budżecie. Ile możesz stracić, jeśli coś pójdzie nie tak? Jakie są twoje oczekiwane zwroty? Pomyśl o instrumentach, którymi będziesz handlować i gdzie zakończyć swoje transakcje. Zarządzaj ryzykiem, planując każdy etap swojej działalności handlowej. Ponieważ organizacja jest opłacalna w każdym biznesie, handel nie jest wyjątkiem.

Kontroluj swoje emocje

Nie lekceważ siły swoich emocji: mogą one zakłócać i poważnie wpływać na twoją strategię handlową, a tym samym na wyniki handlowe. Gniew może sprawić, że będziesz działać irracjonalnie.

Może być trudno zaakceptować fakt, że straty są częścią podróży handlowej, ale są konieczne, aby iść naprzód. Handlowcy przechodzą pięć etapów w odniesieniu do tego prostego faktu: zaprzeczenie, gniew, negocjacje, depresja i wreszcie akceptacja. Bardzo często oznacza to utratę pieniędzy w drodze do tej realizacji. Wiedza, jak uniknąć tego spektrum emocji i zachowanie spokoju, może pomóc ci skupić się na planie i ściśle go przestrzegać.

Należy wspomnieć, że kontrolowanie emocji jest tak samo ważne po udanych transakcjach, jak i po utraconych transakcjach. Bardzo ważne jest, aby skupić się na planie handlowym i nie dać się zwieść.

Wniosek

Poświęcenie czasu na zdefiniowanie strategii zarządzania ryzykiem jest korzystne dla handlowców na wszystkich poziomach doświadczenia. Pisemny plan może pomóc Ci we właściwym sposobie myślenia, strategowaniu i ustalaniu priorytetów działań oraz zarządzaniu stratami.

Do platformy


Źródło: IQOption blog (blog.iqoption.com) 2020-07-08 10:39:01
Artykuł został przetłumaczony w celach informacyjnych i promocyjnych. Tłumaczenia mogą nie być poprawne i mogą zawierać błędy, za które nie ponosimy odpowiedzialności. Uwaga: ten artykuł został przetłumaczony przy użyciu sztucznej inteligencji. Jeśli masz problemy ze zrozumieniem artykułu, zapoznaj się z oryginalnym artykułem z bloga IQOption.